جلسه معرفی دکتر حجی پور به مجری طرح

در این جلسه که با حضور آقایان دکتر خسروی، دکتر میکانیکی و دکتر حجی پور در دفتر گروه جغرافیا در دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد، آقای دکتر میکانیکی، آقای دکتر حجی پور را به عنوان فردی که تجربیات مفیدی در خصوص تدوین سند راهبردی دارند را به مجری طرح معرفی نمودند. مقرر شد از توانمندی های ایشان در جهت تدوین بهینه سند استفاده شود. در ادامه بر لزوم سرعت بخشیدن به کار و مشخص‌تر شدن طرح تحقیق تأکید گردیده، با همفکری آقای دکتر حجی‌پور بر انجام موارد زیر تأکید شد:

  • تحلیل محیط پیرامون با سرعت بیشتر و با تأکید بر تحلیل وضع موجود انجام شود. برای این منظور مقرر گردید آقای دکتر حجی‌پور ساعات مشخصی را در دبیرخانه طرح حضور داشته و با تعامل مستقیم با سرکار خانم اسداللهی و اخذ آمارهای موردنیاز از ایشان به این کار سرعت ببخشند.

  • اسناد راهبردی دانشگاه‌های همسطح یا فراسطح مجاور مانند دانشگاه‌های فردوسی مشهد، سیستان و بلوچستان، یزد، اصفهان، کرمان و زابل درخواست و مطالعات تطبیقی بر روی آنها شروع شود.

  • در صورت وجود اسناد راهبردی دانشگاه‌های آزاد و پیام نور بیرجند نیز مورد بررسی قرار گیرد تا امتیازات ویژه‌ای که این دانشگاه‌ها برای جذب دانشجو و عضو هیات علمی و همینطور ماندگاری آنها اختصاص داده‌اند (در صورت وجود) مشخص شود. مقرر شد وجود آمارهایی که بتوان این ارزیابی را انجام داد از دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه آقای دکتر فرشاد استعلام شود.

  • فرآیند انتخاب اعضای شورای راهبردی بر اساس سنجش میزان اشراف و همینطور علاقمندی در همکاری با طرح، از میان اعضای هیات علمی منتخب انجام شود. برای این منظور پرسشنامه‌ای با دو سؤال مشخص در خصوص موانع توسعه دانشگاه بیرجند به تفکیک حوزه‌ها و همینطور پتانسیل‌های دانشگاه در فائق آمدن بر این موانع، طراحی و در اختیار تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه قرار گیرد. بازخورد حاصل از این پرسشنامه‌ها کمک خواهد کرد تا اعضایی برای شورای راهبردی انتخاب شوند که بیشترین علاقه در همراهی با طرح و همینطور بیشترین اشراف بر دانشگاه و معضلات و توانمندی‌های آنرا دارند. مقرر شد این پرسشنامه بصورت مکتوب بهمراه نامه‌ای با مهر و امضای ریاست دانشگاه برای اعضای هدف ارسال شود. از طریق روابط عمومی نیز پیگیری شود تا بوسیلۀ پنل پیامکی به این اعضا اطلاع‌رسانی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *