جلسه سوم بازخوانی اسناد بالادستی

در ابتدای جلسه دکتر خسروی، دکتر حجی‌پور را بعنوان یکی از کارشناسان طرح و فردی که تجربیات مشابهی در جهت تدوین سند راهبردی داشته‌اند معرفی و از همکاران طرح درخواست نمودندکه در جهت اجرای بهینه طرح از تجربه و توان علمی ایشان استفاده نمایند. در ادامه، موارد زیر مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت:

  • خانم دکتر شیرزور لیستی از موارد مستخرج از برنامه ششم توسعه کشور را مطرح کردند. در ابتدای این لیست در خصوص مأموریت دانشگاه بیرجند (منطقه ای یا ملی) و همینطور درجه دانشگاه (1 یا 2) با آنچه در سند مذکور مطرح شده بود، مغایرت‌ها و ابهاماتی بوجود آمد. مقرر شد سرکار خانم اسداللهی در این خصوص مستندات را بررسی مجدد نموده و گزارش دهند.

  • در ادامه، آقای دکتر حجی‌پور ملاحظه‌ای را در خصوص فرآیند انجام کار و نحوه تعیین مصادیق فرصت یا تهدید در هر یک از بندهای مستخرج از اسناد بالادستی مطرح نمودند. در نهایت با همفکری اعضای حاضر مقرر گردید، نکات کلیدی مشترک از میان بندهای مختلف و متنوع هر سند استخراج و بعنوان موارد کلیدی مورد بحث در جلسه شورای راهبردی و پنلهای تخصصی مورد استفاده قرار گیرند. فرصت یا تهدید بودن این موارد کلیدی باید بر اساس نظر مستخرج از پانل‌های تخصصی یا نظر شورای راهبردی دانشگاه تعیین و اولویت گذاری گردد و تیم پژوهشی از پیش قضاوت و یا تلقین نظر خود بر اعضای پنل‌ها حتی‌الامکان خودداری نمایند.

  • مقرر شد هر یک از همکاران برای انتهای هفته، موارد کلیدی سند بالادستی مورد بررسی‌شان را استخراج و برای مدیر طرح ارسال نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *