جلسه اول بازخوانی اسناد بالادستی

امروز شانزدهم اردیبهشت 97، جلسه بازخوانی اسناد راهبردی در محل دبیرخانه سند راهبردی برگزار شد. در این جلسه همه اعضای تیم تحقیق بهمراه آقای محمدعلی خالدی مدیر محترم طرح و برنامه دانشگاه حضور داشتند. مشروح مذاکرات انجام شده در این جلسه به شرح زیر است:

  • در ابتدای جلسه تیم اجرایی طرح در خصوص سفر پنجشنبه گذشته به مشهد و دیدار با آقای دکتر رحیم‌نیا صحبت و تبادل نظر کردند.

  • در ادامه آقای دکتر میکانیکی گزارشی در خصوص سند آمایش سرزمین ارائه کرده، نکات کلیدی مستخرج از این سند که در راستای تدوین سند راهبردی مفید خواهند بود را برشمردند. از نگاه ایشان جمعیت و تحولات جمعیتی بعنوان یک تهدید برای منطقه و بطور خاص برای دانشگاه به حساب می‌آید. از یک طرف رشد کند جمعیتی و از طرف دیگر افزایش مهاجرت از استان از عوامل تهدید کننده نیروی انسانی استان و جمعیت دانشجویی آن هستند. تنها منطقه‌ای از استان که رشد جمعیتی بالاتر از متوسط رشد جمعیت کشوری را دارد، شهرستان درمیان و حومه آن می‌باشد. الباقی دارای رشد جمعیتی کمتر از متوسط کشوری هستند.

  • در خصوص پیش‌بینی جمعیت دانشجویی متقاضی دانشگاه بیرجند در پنج سالۀ پیش رو، مقرر شد سرکار خانم اسداللهی از دو منبع این پارامتر را تخمین بزنند: اوّل از طریق بررسی تعداد دانشجوی ورودی به دانشگاه بیرجند در طی سالیان اخیر و بررسی میزان رشد یا کاهش آن، و دوم از طریق بررسی آمار گزارش شده توسط وزارت آموزش و پرورش در خصوص جمعیت دانش‌آموزی استان.

  • آقای خالدی در خصوص اهمیت واقع بینانه بودن سند و برنامه عملیاتی مستخرج از آن نکاتی را بیان نمودند و بر ارتباط تنگاتنگ و نزدیک تیم تحقیق و مدیریت طرح و برنامه دانشگاه تأکید کردند.

  • در ادامه آقای دکتر اکبری بورنگ بصورت تیتروار تعدادی از موارد و نکات کلیدی مستخرج از نقشه جامع علمی کشور را برشمردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *