برگزاری جلسه توجیهی کمیته های راهبردی

اولین جلسه توجیهی کمیته‌های تخصصی راهبردی با حضور رئیس دانشگاه برگزار شد. در این جلسه بالغ بر 60 نفر از اعضای کمیته‌های راهبردی دانشکده‌ها و آموزشکده‌های دانشگاه، در تالار علامه فرزان دانشکده ادبیات و علوم انسانی حضور داشتند.

در این نشست دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه دانشگاه ها در شرایطی فعالیت می کنند که با چالش‌های متعددی مواجه‌اند اظهار کردند: برنامه‌ریزی راهبردی، فرآیندی برای تدوین راهبردهای دانشگاه و تصمیم‌گیری برای چگونگی دستیابی به منابع مورد نیاز برای رسیدن به اهداف اسناد چشم انداز است. آقای دکتر خامسان، با بیان اینکه طرح بازنگری سند راهبردی و تدوین برنامه‌های عملیاتی پنجساله دانشگاه، از مهمترین کارهای جاری دانشگاه است، خاطرنشان کردند در سالهای آتی کلیه فرآیندهای ارزیابی و پایش مدیران ارشد دانشکده‌ها بر اساس میزان موفقیت در برآورده شدن اهداف و برنامه‌های تدوین شده برای آن دانشکده خواهد بود، و این موفقیت حاصل نخواهد شد مگر با مشارکت حداکثری و مداوم کمیته‌های راهبردی دانشکده‌ها در فرآیند تدوین، عملیاتی شدن، نظارت و پایش سند راهبردی دانشکده و دانشگاه.

در ادامه، دکتر محمدحسین خسروی مجری طرح بازنگری سند راهبردی دانشگاه، ضمن بیان تعاریف اولیه مربوط به سند راهبردی هر سازمان و ارکان اصلی سند، میزان پیشرفت طرح و کارهای انجام شده تا این لحظه را تبیین نمود. وی مطالعه و یادداشت‌برداری از اسناد بالادستی، انجام مطالعات تطبیقی با دانشگاه‌های رقیب، احصاء وضعیت داخلی دانشگاه با استفاده از فرم‌های نظرسنجی ارسال شده برای کلیه کارکنان دانشگاه و همینطور ارزیابی و تحلیل شاخص‌های آماری دانشکده‌ها و دانشگاه، احصاء جزئی وضعیت سازمان‌های ذی‌نفع در داخل استان مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت و همینطور سازمان جهاد کشاورزی، ایجاد شورای راهبردی متشکل از شخصیت‌های کلیدی دانشگاه و ایجاد کمیته‌های راهبردی دانشکده‌ها را از جمله اقدامات انجام شده تا این لحظه برشمرد.

وی در ادامه از حاضرین در جلسه خواست فرم نظرسنجی احصاء وضعیت داخلی دانشکده‌ها را حضوراً تکمیل و در اختیار تیم تحقیق قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *